غلامحسین شافعی در مراسم افتتاح دبستان امیر عطاءالله طائفی شاندیز: سیاستهای حمایتی باید از اعانه دادن به سمت توانمندسازی محرومان هدایت شود
بهمن 14, 1398غلامحسین شافعی، رئیس هیات مدیره ابرار، متفاوتترین روز معلم را تبریک گفت
اردیبهشت 13, 1399Jeff Bezos، موسس آمازون،. ۱۰ بیلیون دلار، یعنی حدود ۸ درصد از ثروت شخصی اش را، برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص داد.
ثروتمندترین فرد جهان این اقدام را “کمک بزوس به زمین” نامید و با بیان این خبر در حساب اینستاگرامش گفت: تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید سیاره ماست. من هم میخواهم در کنار دیگران برای تقویت روشهای شناخته شده و کشف و شناسایی روشهای نوین مبارزه با تأثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی کار کنم. این کمک جهانی به دانشمندان، فعالان، ان جی اوها و هر تلاشی اختصاص دارد که مسئولیت واقعی کمک به محافظت و مراقبت از طبیعت را بر عهده گرفته اند.
نکته جالب توجه آن است که بزوس تحت فشار کارمندان خود قرار گرفته است تا کارهای بیشتری برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند. گروه “کارمندان آمازون برای عدالت اقلیمی” متشکل از هزاران نفر از کارمندان آمازون، در ماه مه گذشته، نامه ای را امضا کردند که از آمازون می پرسید برای پاسخ به تغییرات آب و هوایی چه برنامه ای دارد. در راهیپمایی ماه سپتامبر هم خواستار آن شدند که آمازون کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهد؛ درست یک روز پس از آنکه آمازون تعهد کرد که تا سال ۲۰۴۰ ، یعنی ده سال قبل از مهلت مقرر در توافق نامه اقلیمی پاریس، میزان کربن را در عملیاتهایش به صفر برساند و تا سال ۲۰۲۴، از 100.000ون برقی در زنجیره ارزش خود استفاده کند.
تجربه آمازون به خوبی نشان میدهد که مشارکت بنگاههای اقتصادی بخش خصوصی در اهداف توسعه، زمانی در معنای واقعی کلمه، نه به صورت یک انتخاب داوطلبانه و بیشتر از سر خیرخواهی، که به صورت یک ضرورت در مدیریت کسب و کار وارد میشود، که در کنار الزامات قانونی، تمامی ذینفعان یک کسب و کار اعم از تامین کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، مصرف کنندگان و … در خصوص موضوعاتی که مهم می پندارند، تقاضا و امکان مشارکت، چانه زنی، تاثیرگذاری، کنترل و پاسخگو کردن را داشته باشند؛ فرایندی که امروز با مفهوم توانمندسازی برایمان آشناست. بزوس به روشنی می دانست اگر امروز ۸ درصد از داراییهایش را برای مشارکت در حل یک معضل محیط زیستی هزینه نکند، فردا با از دست دادن حس مشارکت و همراهی کارکنانش، کاهش محبوبیت برندش و از دست دادن سهم بازارش، به اجبار، بخش بزرگتری از دارایی هایش را هزینه خواهد کرد!!!