موسسه پژوهشی لگاتوم گزارش داد: جهان در سال ۲۰۱۹ مرفه تر و نابرابرتر شده است.
آذر 23, 1398مجمع عمومی عادی سالیانه جامعه نیکوکاری ابراربرگزار شد.
آذر 27, 1398گزارش جهانی تکنولوژی در سازمانهای غیردولتی، نشان می دهد از هر ۱۰ سازمان غیر انتفاعی در سراسر جهان، ۹ سازمان به طور مرتب از رسانه های اجتماعی برای تعامل با حامیان و اهداکنندگان خود استفاده می کنند.
این گزارش، حاصل پیمایش در خصوص میزان و چگونگی استفاده از Facebook، Instagram ،Twitter، LinkedIn ،YouTube و WhatsApp در بین ۵،۷۲۱ سازمان غیردولتی در ۱۶۰ کشور جهان میباشد.
تقریبا تمامی (۹۹٪) سازمان های غیرانتفاعی در ایالات متحده و کانادا صفحه فیسبوک دارند؛ ۵۶٪ از اینستاگرام ، ۶۴٪ در توییتر و ۳۷٪ از لینکدون استفاده میکنند.
گزارش حاکی از آن است که سازمان های مردم نهاد در سراسر جهان از بخش های مختلف فیس بوک با اهداف متفاوت استفاده می کنند. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق سازمانهای مردم نهاد (۹۷٪) در سطح جهانی دارای صفحه فیسبوک هستند، ۵۴٪ از داستانواره های فیس بوک استفاده می کنند و 44٪ آنها گروهی در Facebook دارند؛ سی و شش درصد از ربات پیام استفاده می کنند و ۴۷ درصد تبلیغات خرید دارند.
در حالی که فیس بوک به طور کلی رسانه ترجیحی برای سازمان های غیرانتفاعی در سراسر جهان است، بیش از نیمی از این سازمان ها – ۵۶٪ – استراتژی مکتوب در خصوص رسانههای اجتماعی شان ندارند. از شش منطقه نظرسنجی – آفریقا؛ آسیا؛ استرالیا و نیوزیلند؛ اروپا؛ آمریکای لاتین و کارائیب؛ ایالات متحده و کانادا؛ ایالات متحده و کانادا کمترین درصد سازمانهایی را با استراتژی مکتوب رسانه های اجتماعی (۴۰٪) داشتند. با این وجود، ۹۴٪ از پاسخ دهندگان موافقند که رسانه های اجتماعی ابزاری مؤثر برای آگاهی رسانی در خصوص برندشان است.
۴۲٪ از سازمان های غیرانتفاعی در سراسر جهان، در اینستاگرام صفحه ای با به طور متوسط ۳،۳۲۲ عضو دارند. 66٪ از آنها از داستانواره های اینستاگرام استفاده میکنند.
این گزارش همچنین شامل سؤالاتی در خصوص ارتباطات مبتنی بر وب سایت و ایمیل می باشد. نود و هفت درصد از پاسخ دهندگان در ایالات متحده و کانادا گفتند که دارای یک وب سایت هستند که ۸۵٪ آنها از طریق سایت خود کمک مالی می پذیرند – بالاترین میزان از شش منطقه مورد بررسی. با این حال ، تنها ۶٪ گفتگوی زنده را، کمتر از میانگین جهانی ۱۲٪ ارائه می دهند. در سراسر جهان، از هر ۵ سازمان غیردولتی، ۴ سازمان(۸۰٪) وب سایت دارند.
۲۷ درصد از ۵،۷۲۱ سازمان غیردولتی مورد بررسی، گزارش داده اند که در کمپین #GivingTuesday در سال ۲۰۱۸ شرکت کرده اند. ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان از نرم افزار CRM برای پیگیری کمکهای مالی و مدیریت ارتباطات خود استفاده می کنند.
گزارش جهانی تکنولوژی در سازمانهای غیردولتی، یک پروژه تحقیقاتی است که توسط دو سازمان Funraise و Nonprofit Tech for Good، دو سال یکبار، با هدف درک بهتر میزان و چگونگی بهره مندی سازمان های غیرانتفاعی و مردم نهاد از تکنولوژی منتشر می شود.